onsdag 18 februari 2009

En vanlig onsdagkväll

Onsdagar är heliga! Träningsfritt vilket innebär tvätt och matlagning.
I kväll blev det tacopaj. Sååå gott!

Mitt recept för dagen

Pajdeg:
100 g smör
2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
2 msk vatten

Innehåll:
Köttfärs
Vitkål
Tacokrydda
Creme fraiche

Sen lite ost på toppen och skjuts in i ugnen.

Till detta åt jag gurka, sallad och paprika.


Resten av kvällen har jag spenderat i soffan framför tvn. Och nu hoppas jag att den håller lite längre än sist! (Tvn alltså) Köpte en ny för drygt två veckor sedan. Fick efter några dagar hjälp av Sandra med att plocka upp den ur kartongen. OBS! den är ganska otymplig, inte jag som är svag! Sen tittade jag på den lite under ca 10 dagar och sen blev den svart! Så irriterande. Ringde och sa detta till de jag köpt den av, tillslut sa dom att jag skulle komma in med den och byta mot en ny. Tack till Tomas som hjälpte mig med detta! Så nu håller jag tummarna att denna ska va bättre! Annars blir det ingen glad Elin vid nästa besök i Birsta...

Igår hade vi en liten stressutbildning på jobbet, va faktiskt ganska givande. Vi fick göra en "dygnstårta" med 24 timmar och där skulle vi skriva in en vanlig vardag. Kom fram till att jag är knappt hemma någonting då jag är vaken, blev ca 4,5 timmar/dygn men då är det lite överdrivet, i vanliga fall är det kanske 3-4 timmar. Men jag trivs med det! Ibland kan det vara lite stressande om jag inte hunnit laga mat eller handla på länge men för det mesta trivs jag mycket bra med detta!

I morrn är det innebandyträning, pepp!

1 kommentar: