fredag 1 oktober 2010

Symaskin...

Igår tog jag äntligen tummen ur och lämnade in min symaskin. Har haft problem i flera år med att övertråden bara lägger sig rakt ovanpå tyget. Jag trodde att det var trådspänningen som var felinställd eftersom tanten jag köpte den av sa det när jag lämnade in den till henne en gång. Eftersom jag aldrig fått till det har jag blivit irriterad varje gång jag vill sy och struntat i att sy i stället. Men igår tog jag tag i det hela och lämnade in den till en gubbe i stan. Han sa att det troligen var ett jack i nåt som hämtade tråden, jag fattar inget men litar på gubben. Så så fick jag välja mellan att betala 700kr för att byta ur den delen eller 995 kr för att få en helservice på maskinen och nygaranti. Jag valde det senare. Om det blir bra blir jag glad! Då ska jag sy en saccosäck till Signe :)

Så här ligger hon nu i vår säng. Hon blev lite trött efter frukosten. Hur man nu kan bli det när man sovit nästan 10 timmar i sträck.. lilltjejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar