måndag 11 oktober 2010

Råttor...

I helgen tänkte vi ta tag i röjning av garaget så vi så småningom kan bygga klart det. När vi tittade närmare i två av hörnen fanns det spår av fågelfrön.. När vi lyfte bort isoleringen hittade vi deras matförråd.. Dom små rackarna har samlat på sig massor med fågelfrön som dom hittat i en påse i garaget.. Äckligt!! Manne åkte och köpte råttfällor som vi nu satt ut, hoppas att vi fångar dom snarast!!



Men röjningen av garaget gick ändå bra! Ser bättre ut än innan iaf :)
Och idag har jag påbörjat projekt måla Signes bord. Bordet som jag och syrran hade när vi var små tänkte jag fixa till, det är ganska slitet. Första varvet målat idag. Det blir vit skiva och silverben.

Varför tror Bredbandsbolaget att dom kan lura mig?! När jag ringer och säger upp abonnemanget säger dom att bindningstiden är 5 månader senare än enligt vårt avtal. Men dom går med på att fixa det så att vi får 3 månaders uppsägningstid, alltså sista januari. Idag kom bekräftelsen, uppsagt till 31 mars! Dom är ju otroliga... Manne fick ringa dom och fixa det för jag orkar verkligen inte med dom längre!
När jag sa upp det fick jag frågan varför. Ja för att vi ska få fiber och bredbandsbolaget aldrig kommer fixa det till oss, så de så!

Snart simning! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar